Fitte Peer
Word fit en gezond met Fitte Peer door te werken aan Ontspanning, Eten en Regelmatig bewegen volgens de OERsterkmethode.
03/02/2026
Even pauze. En even klaar met de ruis.
De komende tijd neem ik bewust afstand van F***e Peer en social media.
Niet omdat ik het opgeef.
Maar omdat ik (even) niet meer wil meedoen aan het circus.
Elke dag nieuwe regels en nieuwe hypes,
dit supplement, dat poeder, zo eten, niet zo eten, koud, warm, wel fruit, geen fruit.
Alles ‘moet’ en alles is ‘de waarheid’.
Ik word er soms hoorndol van,
En als ik het met mijn opleidingen en ervaring al niet meer zie
Hoe moet iemand die er geen kaas van gegeten heeft het dan wel zien?
Veel mensen denken dat ze gezond leven… terwijl hun lijf iets anders laat zien.
En veel mensen denken: ik slik mijn supplementen, dus het zit wel goed.
Terwijl de basis, echte goede voeding, ontbreekt.
Als je niet echt voedt, neem je ook niet op.
En dan zijn supplementen vaak niet meer dan: dure p**p.
Ik geloof niet in eerst slank.
Ik geloof in eerst gezond, dan slank.
Deze pauze is geen stop.
Het is een keuze voor eenvoud, eerlijkheid en rust.
Ik kom terug.Niet met hypes.
Wel met wat klopt voor mij.
Lies
Van kracht naar zacht.
Sneeuw onder onze schoenen.
Adem in koude lucht.
Een route die we iets hebben aangepast
Oefeningen die in het teken stonden van de sneeuw.
Buiten werden we wakker.
Binnen in de warme studio van mochten we landen.
Yin yoga, stilte, zachte spieren, warme handen.
Daarna… thee, lekkernijen,
Woorden.
Ervaringen.
En die fijne blik van: dit deed iets met me.
Wij zijn heel blij en dankbaar dat we dit weer samen mochten doen.
En stiekem ook een beetje trots.
We komen snel met nieuwe data.
Want dit smaakt zo naar meer.
Van kracht naar zacht.
Sneeuw onder onze schoenen.
Adem in koude lucht.
Een route die we iets hebben aangepast
Oefeningen die in het teken stonden van de sneeuw.
Buiten werden we wakker.
Binnen in de warme studio van mochten we landen.
Yin yoga, stilte, zachte spieren, warme handen.
Daarna… thee, lekkernijen,
Woorden.
Ervaringen.
En die fijne blik van: dit deed iets met me.
Wij zijn heel blij en dankbaar dat we dit weer samen mochten doen.
En stiekem ook een beetje trots.
We komen snel met nieuwe data.
Want dit smaakt zo naar meer.
07/01/2026
2026 – werken vanuit bewaken
Bij F***e Peer draait het vanaf het begin om voeding, bewegen en leefstijl.
Maar steeds duidelijker wordt: weten wat goed voor je is is één ding.
Jezelf bewaken is iets heel anders.
In 2026 kies ik bewust voor bewaken.
Niet harder.
Niet strenger.
Maar rustiger. Dieper. Menselijker.
Ik werk meer met de seizoenen.
Warmte in de winter.
Beweging in de zomer.
Onderhoud in plaats van strijd.
Bescherming in plaats van uitputting.
Deze richting ga je terugzien in alles wat ik doe.
Niet als trucje.
Maar als basis.
24/12/2025
08/11/2025
Afvallen door medicatie?
Mijn gedachten, zonder oordeel.
Gewoon één ding. Meer hoeft niet.
We denken vaak dat we alles tegelijk moeten veranderen.
Gezonder eten, beter slapen, meer bewegen, minder stress…
Allemaal tegelijk.
Maar een lichaam floreert op ritme, niet op revolutie.
Je hoeft niet perfect te eten.
Je hoeft niet je hele leven om te gooien.
Je begint met één ding.
Dat ene ding herhaal je.
En dan pas komt het volgende.
Bijvoorbeeld:
• één bord voedzaam eten per dag
• vijf minuten buiten
• één rustige uitademing voordat je begint met eten
• tien minuten eerder naar bed
Eén ding dat je volhoudt verandert je lichaam.
Dit heet geen discipline.
Dit heet zacht trouw zijn aan jezelf.
Wat is jouw één ding van deze week?
07/11/2025
Afvallen door medicatie?
Mijn gedachten, zonder oordeel.
Afvallen is één ding. Maar wat daarna?
Stel: iemand valt af met afslankmedicatie.
Dat kan.
Soms geeft het ruimte.
Soms doorbreekt het een patroon.
Soms is het precies wat iemand nodig heeft om adem te kunnen halen.
Maar dan komt de echte vraag:
Wat gebeurt er zodra je stopt?
Want als:
• je eetpatroon hetzelfde blijft als vóór die tijd
• je bloedsuiker nog steeds snel piekt
• je stress hoog blijft
• je lijf nog steeds snelle energie gewend is
Dan doet je lichaam wat een lichaam altijd doet:
het keert terug naar het oude evenwicht.
Niet omdat je faalt.
Maar omdat er niets aan het fundament is veranderd.
Afslankmedicatie kan een hulpmiddel zijn.
Maar het verandert niet:
• je gewoontes
• je ritme
• je relatie met eten
• de rust in je zenuwstelsel
De basis blijft:
• echte maaltijden
• rust om te verteren
• regelmatig buiten
• slaap
• ademen tot beneden
Dat geeft iets wat geen medicijn kan geven:
zelfvertrouwen in je eigen lichaam.
Wat zou voor jou één basisgewoonte zijn die je deze week wilt versterken?
06/11/2025
Afvallen door medicatie?
Mijn gedachten, zonder oordeel.
Dit zette me aan het denken:
Vanmorgen las ik dit artikel van de NOS over een Zembla-uitzending:
https://nos.nl/artikel/2589397-zembla-wetenschappers-verzwijgen-belangen-bij-advies-aan-overheid-over-afslankmiddelen
Daarin staat dat een aantal onderzoekers, die de overheid adviseren over afslankmedicatie, óók betaalde opdrachten hadden voor de fabrikant van diezelfde middelen.
En dat was niet gemeld.
Dat roept vragen op.
Niet over schuld of boze bedoelingen.
Maar over wie er meepraat in wat wij ‘gezond advies’ noemen.
We leven in een tijd waarin afslankmedicatie wordt gepresenteerd alsof het hét antwoord is.
Terwijl we (nog) niet weten wat dit op de lange termijn doet.
En terwijl de basis bij veel mensen niet staat:
• eten dat voedt i.pv. vult
• rust in het zenuwstelsel
• slaap
• beweging die het lichaam sterker maakt
Ik ben niet tegen medicatie.
Soms helpt het.
Soms geeft het lucht.
Maar het is nooit de basis.
De basis zou genoeg moeten zijn.
En daarna kun je altijd kijken of er iets bij mag.
Niet andersom.
Wat is één basis-ding dat jij vandaag kiest?
Een blokje om. Rust bij het eten. Een bord dat op eten lijkt.
28/09/2025
Morgen starten we!
Het is bijna zover: op maandag 29 september gaat het Ketokrachtprogramma van start.
12 weken lang werken we samen aan:
🍐 Meer energie
🍐 Een sterker lichaam
🍐 Gezond en duurzaam gewichtsverlies
🍐 Plezier en motivatie in de groep
Dit is je laatste kans om nog mee te doen.
Er zijn nog een paar plekjes vrij – misschien is er eentje voor jou?
Extra optie: HIT-training voor wie nog meer resultaat wil. 12 x 30 minuten € 225,00 of 24 x 30 minuten € 399,00.
Start: morgen, 29 september
Deelname: €275 (of 2× €140)
Stuur me vandaag nog een berichtje en stap in!
27/09/2025
Wat krijg je eigenlijk voor €275?
Het Ketokrachtprogramma duurt 12 weken en zit boordevol waarde.
Dit krijg je allemaal:
🍐 12x een powerwalkles
🍐 7 fysieke bijeenkomsten met weegmomenten & verdieping
🍐 Begeleiding via de app en tijdens de wandelingen
🍐 Een uitgebreid werkboek
🍐 Ketosticks om zelf ketonen en glucose te meten
🍐 En natuurlijk: mijn persoonlijke coaching en begeleiding
Jouw investering voor dit alles is € 275,00 (of 2 x € 140,00).
Een investering in jezelf, je gezondheid, energie en kracht en dat is onbetaalbaar.
Extra optie: HIT-training voor wie nog meer resultaat wil. 12 x 30 minuten € 225,00 of 24 x 30 minuten € 399,00.
Start: 29 september
Deelname: €275 (of 2× €140) (exclusief HIT training)
Meld je aan via een DM of mailtje
26/09/2025
Samen is gewoon leuker
Afvallen, sterker worden, gezonder eten… dat kan allemaal alleen. Maar eerlijk is eerlijk: samen is het veel leuker.
Tijdens de wandelingen kletsen we, lachen we én bewegen we.
Je ontdekt dat anderen dezelfde vragen en struggles hebben.
Je voelt je gesteund én aangemoedigd.
Je hoeft niet alles zelf uit te vogelen. De groep tilt je mee – en jij tilt de groep mee.
Dat geeft energie, plezier én motivatie. Precies de mix die je nodig hebt om KetoKracht vol te houden.
Start: 29 september
Deelname: €275 (of 2× €140)
Doe je mee? Stuur me een berichtje, we hebben nog plek!
Klik hier om uitgelicht te worden.
Telefoon
Website
Adres
Mr. P. J. Troelstraweg 149
Leeuwarden
8919AA