Jenneration
Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van Jenneration, Nvt, Schiedam.
26/05/2026
De eerste stap..
Ik begin ruimte te voelen om mezelf te gaan laten zien vanuit mijn ‘rol’ als coach/therapeut. Al voelt dit totaal niet als een rol maar als iets natuurlijks. Een rol is voor mij iets waar je je achter kunt verschuilen, waarin je iets ‘doet’ maar niet ‘bent’. Dat is hoe het voor mij heeft gevoeld in mijn rol als kapster. De verbinding die ik maakte met mijn klanten waardoor zij zich gezien en gehoord voelden was oprecht, maar deed ik onbewust. Het ging vanzelf, zonder dat ik daar hard voor moest werken of m’n best voor hoefde te doen. Mijn best deed ik op de kapsels en het runnen van de de kapsalon. En dat was hard werken. Deze manier van werken is nu weggevallen. Ik hoef er ‘alleen’ maar te zijn en te doen wat ik onbewust altijd al heb gedaan, maar zonder een rol om achter te verschuilen, en dat voelt kwetsbaar. Vooral naar mezelf om erin te geloven en erop te vertrouwen dat ik goed ben zoals ik ben, mijn aanwezigheid voldoende is en ik mezelf niet hoef te bewijzen. Zolang ik mijn eigen pad blijf volgen, schijn ik mijn licht op die van jou💫🌺
📷
👚
Het laatste berichtje vanuit de salon…
De sleutel is overgedragen en wat is er al een hoop gebeurd.
In de afgelopen 2 weken is er een stuk fundament weggevallen waarin ik voor mezelf hele duidelijke kaders en structuur had gecreëerd waarin ik me veilig voelde. Met het wegvallen hiervan werd ik geconfronteerd met oude patronen waarin ik enorme controledrang en het gevoel van aan staan nodig heb en wil weten waar ik aan toe ben. Geen vaste klanten meer om in de watten te leggen, geen vaste werktijden, geen vaste boodschapjes voor de salon, geen bestelling doen enz. Zo goed als alles deed ik alleen en had alleen IK controle over. Maar al zo lang voelde ik het verlangen om hier vrij van te komen… en toen het zover was, schoot ik in een overlevingspatroon en kon ik niet goed meer bij mezelf komen.
Elke dag reflecteer ik en gelukkig heb ik een vriend die mij spiegelt en durf ik ook in die spiegel te kijken waardoor ik snel doorhad wat er gebeurde en ik nu in dat gevoel van vertrouwen en overgave mag gaan zakken… Mag thuiskomen in mezelf en daar comfortabel mee worden. 🍀💖
En vandaag mocht ik, tussen mijn werkzaamheden in de kapsalon door, alvast de sleutel ophalen van een heel fijne praktijkruimte in een mooi pand op een prachtige plek in Schiedam. 🍀🙏
In de nabije toekomst zal ik hier gaan beginnen met het geven van sessies als Holistisch Kindertherapeut en Systeemcoach.
Ik zal later meer delen over het pand en wat de sessies precies inhouden want eerst moet er nog iets worden afgesloten en dat heeft wat tijd nodig🧘♀️
09/01/2026
Vandaag had ik dus online les. Ik vond het in eerste instantie jammer omdat ik veel liever fysiek bijeen kom met de groep. Maar door de weersomstandigheden lukte dit niet voor iedereen en zo konden we toch bij elkaar komen. Gedachtes als dat het niet zou werken, ik het saai zou vinden, me toch alleen zou voelen en me niet goed zou kunnen overgeven hieraan zaten me in de weg en moest ik even doorheen. Uiteindelijk gebeurde het tegenovergestelde en was het een hele waardevolle lesdag. Ik heb ervaren hoe het is om online begeleid te worden in een systeem opstelling met thema traumaverwerking. Ik werd verrast hoe zelfs zoiets kwetsbaars ook online op een hele fijne veilige manier kan worden gedaan. Dit biedt zoveel mogelijkheden die ik zeker mee ga nemen in het werk wat ik ga doen. Zo komt er steeds iets nieuws bij in dit proces van onderzoeken zodat ik straks iets stevigs neer kan gaan zetten en kan aanbieden.
Het is goed en fijn om uit je comfortzone te stappen en nieuwe ervaringen op te doen. Op begin is er vaak weerstand en al snel willen we dat vermijden. Luister goed naar die weerstand… Want is die weerstand een grens of een angst voor het onbekende waar heel veel groei in zit? Ga er zorgvuldig mee om.
Ik was vandaag blij dat ik wat langer uit kon slapen en toch een mooie lesdag heb gehad… online maar nog steeds verbonden met elkaar😊❤️
15/11/2025
Gisteren had ik weer een lesdag van de opleiding Holistisch Systeemcoach. Ik zag er flink tegenop omdat de therapie die ik volg echt zoveel losmaakt en me heel hard confronteert met de negatieve overtuigingen en gedachtes die ik heb over mezelf waardoor ik delen en gevoelsstukken wegstop en vermijd. Die zijn nu naar boven aan het komen en die weerstand doet ook hard zijn best om niet te hoeven voelen want ja… dat is wat ik ken, en dat kost vreselijk veel energie dus ik ben doodop.
De dag stond in het teken van het opstellen van ons Innerlijk Systeem. Hiermee kon ik op een zachte manier visueel maken wat er nou precies in mij gebeurd. Intuitief koos ik de kleur van het m***e (het energieveld), poppetjes en symbolen uit, die representeren wat er in mijn innerlijk systeem gebeurd. Dit is zo’n helende manier om het helder te krijgen omdat je er ook verzachting in kunt brengen namelijk, de postieve overtuigingen en gedachtes, want die zijn er ook en zo breng je het geheel in balans. Je lost hier niets mee op maar het maakt overzichtelijk, creëert duidelijkheid en rust waardoor het minder zwaar voelt.
Bij kinderen is dit een perfecte methode om toe te passen. Je kunt het heel luchtig houden en kinderen zijn heel intuïtief. Na de sessie hoeven zij er ook niets meer mee te doen. Het werk is namelijk al verricht. De energie en het systeem doen de rest😊
En ik… Ik ben weer wat meer in mn lijf gezakt en iets meer opgeladen. Ik zoek de verzachting op door veel rust te nemen, goed te eten, slapen en een bezoekje aan de sauna🌸
Liefs,
Jenn
En terwijl ik deze post schrijf is het “the day after”
Ik voelde me uitgewrongen toen ik thuis kwam. Moest nog even door naar de huisarts voor een uitstrijkje maar ben daarna met een dekentje op de bank gedoken.
Er zijn veel losse stukken aangeraakt. En waar ik altijd denk dat ik zo goed vanuit mn gevoel handel, blijf ik ook op een bepaalde laag hangen en komen mijn overtuigingen, oordelen en angsten om de hoek kijken. Ik ben blij dat ik al veel kan vertellen en ook heel bewust ben van wat er binnenin mij gebeurt omdat ik de afgelopen jaren al heel veel heb geleerd maar dat is ook voor een groot gedeelte rationeel. Het echt naar mn diepere gevoel gaan en daarbij blijven is de grote uitdaging.
Zoals mn therapeut het zegt wordt er, de komende weken, een glazen sneeuwbal flink door elkaar geschud. Het zal niet makkelijk zijn, eerder zwaar, donker en rauw, maar ook dat hoort erbij. Uiteindelijk gaat die sneeuw weer liggen en is de bal weer helder en ben ik weer een stukje meer en dieper verbonden met mezelf🙏❤️
05/08/2025
Een nieuwe richting..
Het mooiste van dit vak is voor mij de verbinding met mijn klanten. Het haar is eigenlijk altijd een bijzaak voor me geweest waar ik toevallig, op mijn manier, goed in ben geworden. Maar de echte voldoening zit hem in de mens zien onder dat mooie kapsel.
Ik heb dit altijd al zo ervaren, maar in de afgelopen jaren is dit nog zoveel belangrijker voor me geworden en zijn de gesprekken nog opener, kwetsbaarder en ontroerender geworden. Het gebeurd regelmatig dat er, zowel bij mij als bij mijn klanten, wat tranen stromen die uiteindelijk weer ruimte bieden voor verzachting en rust.
Door de gebeurtenissen in mijn eigen leven en de mooie gesprekken met mijn klanten realiseerde ik me pas dat zoveel mensen vast lopen in het leven doordat we zover verwijderd zijn van ons authentieke zelf. We leven veel vanuit ons hoofd, voelen niet meer wat we willen vanuit ons hart en verdoven onze emoties. In mijn ogen past dit niet meer in de tijd van nu en voel ik dat ik voor in de toekomst een grotere impact wil maken. Daarom mijn keuze om met kinderen te gaan werken. Hoe mooi zou het zijn als zij de juiste tools nu al aangereikt krijgen waar ze hun hele leven profijt van zullen hebben? Een fundament voor veerkracht en weerbaarheid 😊❤️
28/06/2025
28/06/2025
IK GA STOPPEN❣️
De afgelopen 2 jaar is het heel stil geweest op mijn instagram pagina. Dit komt omdat mijn leven een compleet andere wending kreeg en ik in een harde reset belandde. Na een lange relatie, en zelfs even getrouwd, was ik “opeens alleen”. Al langere tijd was ik bezig met persoonlijke ontwikkeling maar vanaf dat moment heb ik echt mijn hele leven onder de loep gelegd. Zo ben ik er o.a. achter gekomen dat ik met werk ook een andere kant op wil gaan. Een nieuw avontuur😍
Vorig jaar ben ik begonnen met de opleiding voor Holistisch Kindertherapeut met HSP specialisatie op de .academie .Vandaag heb ik mijn diploma daarvoor gehaald en start ik in September met een vervolgopleiding. Het lijkt me leuk om jullie mee te nemen in deze mooie en uitdagende exploratie. Ik zal gaan delen over wat ik heb geleerd, waarom ik bepaalde keuzes heb gemaakt of ga maken, waar ik mee bezig ben, het vallen en opstaan, het loslaten van de salon en het starten van iets nieuws. Een nieuw fundament vanuit mijn hart❤️ Ik heb nog geen idee hoe het allemaal zal gaan lopen maar ik waag de sprong in het diepe en heb vertrouwen in dat alles zal gaan zoals het moet gaan🍀
Liefs,
Jenn
Klik hier om uitgelicht te worden.
Telefoon
Website
Adres
Nvt
Schiedam
NVT